Výtvarné práce žáků deváté třídy prezentují tematickou linii Fragmenty, která zkoumá dynamiku vztahu části a celku, existujícího a zbývajícího vs. minulého a rozpadajícího se, již neplatného nebo se měnícího k nepoznání. Inspirací k sérii byla témata rezonující v životech dospívajících, jako je osobní přechod od dětství k dospívání, období osobních nejistot a rozkolů i reálných konců stávajících kolektivů a nadcházejících neznámých situací po skončení základní školy.
Inspirací k sérii byla témata rezonující v životech dospívajících, jako je osobní přechod od dětství k dospívání, období osobních nejistot a rozkolů i reálných konců stávajících kolektivů a nadcházejících neznámých situací po skončení základní školy.
Důležitými tématy byly také problematiky celospolečenské, související se současnými válečnými konflikty či hrozbami klimatických katastrof až k fantaskním světům postapo. Rámcem pro zvolené okruhy se stala architektura či její prvky jako symbol lidské stopy na Zemi, hmatatelný odkaz minulosti i náznak ne/možných budoucností. V práci žákyně a žáci kombinovali klasické výtvarné postupy a techniky s digitálními technologiemi k manipulaci obrazu, experimentovali s pohybem a interaktivitou v rámci statického obrazu. Vznikla tak série, která ukazuje možnosti nových interpretací a rekonstrukce smyslu v kontextu rozpadu.
Fragmenty | gif | .mp4
Autorský kolektiv 9. A ZŠ náměstí Míru Liberec | 14–15 let
Pod vedením Zuzany Pechové
Česká republika - ZŠ náměstí Míru Liberec