Moře rzi | .png
Křehuli v první části příběhu napadl kvůli jejím součástkám a odsoudil ji tak k zániku. Nyní musí být na stejné lodi, avšak napětí mezi nimi stále visí ve vzduchu.
Jedná se o soubor čtyř ilustrací inspirovaných knihou „Moře rzi”. Vypracovány byly v programu Adobe Photoshop. Mým hlavním cílem bylo vždy zachytit dojem a atmosféru dané scény tak, aby i bez kontextu měl člověk jistou představu o tom, co se asi tak v příběhu děje. První ilustrace vyobrazuje hlavní hrdinku Křehuli, která stejně jako každý večer sleduje západ slunce a připomíná si svou hořkou minulost. Západ slunce hraje v příběhu důležitou roli, je totiž spojován s osobou, která byla Křehuli nejdražší. Z toho důvodu se vyskytuje jak v první ilustraci (na začátku příběhu), tak i na poslední, tedy na konci. Zároveň jsem chtěla na prvním obrázku vykreslit svět, ve kterém se celý příběh odehrává, a ukázat tak, že se jedná o postapokalyptický příběh. Na druhé ilustraci se Křehule stává svědkem útoku na město. Nepřítel přichází s armádou spojenou jednou myslí a jediným cílem – připojit k sobě svolné roboty a zbytek vyhladit. Zde jsem chtěla zachytit moment překvapení těsně předtím, než vypukne v davu panika a chaos. Ve třetí scéně má Křehule svůj první skutečný rozhovor s Mercerem, robotem, který ji pro svou vlastní záchranu postřelil. Selhávající Mercer, jediný další robot stejného modelu, Křehuli v první části příběhu napadl kvůli jejím součástkám a odsoudil ji tak k zániku. Nyní musí být na stejné lodi, avšak napětí mezi nimi stále visí ve vzduchu. Čtvrtá je finální scéna z knihy. Vždy sobecká Křehule nyní čelí vlastní smrti. Obětovala se pro naději na lepší budoucnost a své poslední momenty tráví pozorováním zapadajícího slunce, hledající jakýkoliv náznak magie, ve kterou tak dlouho odmítala věřit.
Moře rzi | .png
Natálie Vlčková | 19 let
Art Econ Prostějov
pod vedením Aleše Tatarky
Comments