Tento tip odkazuje na platformu Bez názvu. Nedatováno, která nabízí ucelené metodické materiály do výuky nebo pro volnočasovou tvorbu. Pracovní listy a aktivity z cyklu Ve světě umělých obrazů nabízejí starším žákům od 14 let aktivity, jež využívají generativních nástrojů umělé inteligence. Přirozeně se zaměřují především na nástroje generující obrazy, občas využívají i chat boty. Úlohy jsou koncipovány tak, aby jednak umožnily žákům ohmatat nový technologický nástroj s cílem naučit se jej ovládat a využívat pro své potřeby (to je rovina digitálních kompetencí) a jednak aby obohatily možnosti žáků výtvarně se vyjadřovat, reflektovat obrazovou kulturu a poznávat skrze tvorbu sami sebe a okolní svět (to je rovina oborových kompetencí výtvarné výchovy).
Pokud jde o zaměření na typ činností a vzdělávací obsah, aktivity vedou žáky a žákyně k pojmenovávání a vystihnutí prvků vizuálně obrazných komunikátů (bez výstižného slovního popisu žádoucí obraz nevznikne), učí je experimentovat s již existujícími obrazy, posuzovat vzniklé obrazy a zdůvodňovat svůj výběr. Žáci se také učí obrazy třídit, vybírat, redukovat jejich množství, variovat, srovnávat a posuzovat rozdíly a kvality obrazů. A konečně se učí vzniklé obrazy pozorovat a hledat odpověď na otázku, co mohou nám a dalším divákům sdělovat. Nacházíme-li v nich význam, pak je můžeme přijmout jako vlastní prostředek komunikace a sdělovat pomocí nich nějaký obsah také druhým lidem. Tomu v kurikulu říkáme ověřování komunikačních účinků a právě tyto kompetence při práci s AI uplatňujeme nejvíce. V kurikulu máme ale také pěstování smyslové citlivosti a uplatňování subjektivity. Pokud jde o smysly, při práci s umělou inteligencí trénujeme hlavně zrak, naopak haptický a jiný zážitek zcela chybí. A subjektivita tvůrce se zde sice uplatní, ale jen v minimální míře. Na tyto skutečnosti je třeba myslet, když jako učitelé a učitelky uvažujeme nad tím, zda a jakou měrou vpustit AI do hodin výtvarné výchovy. Úkol zní jasně: najít zdravou míru a nabídnout žákům takové úlohy, které je budou rozvíjet po všech stránkách. O autorkách Listy s aktivitami, grafika, stejně jako texty na této stránce, jsou dílem Petry Šobáňové a dalších pozvaných autorů. Vizuál, úvodní animace a ilustrace jsou dílem Pavly Baštanové.